Thursday, September 24, 2009

ဟုိက္ဘရစ္ကား ေကာင္းသလား

ဟုိက္ဘရစ္ကား ဆုိသည္မွာ ယေန ့ေခတ္ တုိယိုတာ ၊ ဟြန္ဒါ ၊ ခ်က္ပလက္
အစရွိသည့္ ကား ကုမၸဏီ မ်ားမွ အမ်ိဳးအစားတူ ကားမ်ားကုိ ဟုိက္ဘရစ္
သီအုိရီၿဖင့္ ထုတ္လုပ္ၿပီး ဆီစားသက္သာေအာင္ ၊ ဟုိက္ေ၀းမွာ မုိင္မ်ားမ်ား
ေမာင္းနုိင္ေအာင္၊ ဆလင္ဒါ ၄ခု ရွိသည့္ အထဲမွ ၂ ခုေလာက္ ပိတ္ၿပီး ေမာင္း
နုိင္ေအာင္ တီထြင္ဖန္တီးထားသည့္ ကားမ်ား ၿဖစ္ၾကပါသည္ ။ ဥပမာ ဆုိလွ်င္
ဟြန္ဒါ မွ စစ္ဗစ္ခ်္(civic) ကုိ ရုိးရုိး 1.8 L I4 တစ္မ်ိဳး ၊ hybid နွင့္ ဆုိလွ်င္
1.3 L I4 ၿဖင့္ တစ္မ်ိဳး ထုတ္လုပ္ၿခင္း ၿဖစ္ေခ်သည္ ။ တကယ့္ အၿပည့္အစုံ
အေသးစိတ္သိလုိလွ်င္ေတာ့ ၀ီကီကုိသာ ရွိဳးလုိက္ပါေလ ။

ရုိးရုိး မွာက ဓာတ္ဆီ ၁ဂါလံ ကုိ ၃၂ မုိင္ေလာက္ ေမာင္းနုိင္ၿပီး ဟုိက္ဘရစ္
မွာေတာ့ ၁ဂါလံကုိ မုိင္ ၅၀ ေလာက္ ေမာင္းနုိင္ ေခ်မည္ ။ ထုိ ကိန္းဂဏန္းမွာ
ဟုိက္ေ၀း လမ္းေပၚ တနာရီ မုိင္ ၈၀ နွဳန္းေလာက္ ေမာင္းနွင္သည့္ ပ်မ္းမွ်သာ
ၿဖစ္ၿပီး တစ္စီးနွင့္ တစ္စီး အနည္းငယ္ ကြာဟမွဳ ေတာ့ ရွိပါလိမ့္မည္ ။ ၿမိဳ ့တြင္းလုိ
ေနရာမ်ိဳးမွာေတာ့ ရိုးရုိးက ၂၅ မုိင္ ေလာက္ ရနုိင္ၿပီး ဟုိက္ဘရစ္က ၄၅ မုိင္
ေလာက္ေတာ့ ဆဲြသည္။ ဒါဆုိ ကုိင္း…………… လူတုိင္း ဟုိက္ဘရစ္ စီးၾကေလ
သတည္း ေပါ့ ဟု ထင္ လွ်င္ေတာ့ မုခ် မွားပါလိမ့္မည္။ မဟုတ္ေရးခ် မဟုတ္ပါ ။

အေမရိကားမွာ ဓာတ္ဆီေစ်းသည္ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ၿဖစ္ရေလာက္ေအာင္
မတက္ပါ ။ ၁ ဘာရယ္ကုိ ၈၆ ေဒၚလာမွ် ပ်မ္းမွ် ေပါက္ေနခ်ိန္တြင္ ၈၇ ဂရိတ္
၁ ဂါလံသည္ ၃.၁၅ ေလာက္သာ ရွိေနပါသည္ ။ ဟုိယခင္ ေခတ္ထခ်ိန္မွာေတာ့
၁ ဂါလံ ကုိ ၄.၅၀ ေလာက္ ရွိဖူးပါသည္ ။ ၿပီးေတာ့ တုိယုိတာ တုိ ့၊ ဟြန္ဒါ တုိ ့
ဆုိသည္မွာ အင္ဂ်င္ က်ေနသည့္ အေနအထား မဟုတ္လွ်င္ ၈၇ ဂရိတ္ေလာက္
က အေကာင္းဆုံး ပါေပ ။ ေဗာ္လဗုိ တုိ ့၊ ဘီအမ္ဒဗလ်ဴတုိ ့၊ ဂ်ာဂြါ တုိ ့ဆုိလွ်င္ေတာ့
ပရီမီယမ္ အန္လက္ဒက္ ၉၁ ဂရိတ္ ကုိသာ သုံးၾကေပါ့ ။ ဒါကလည္း ကားထုတ္လုပ္သူ
ေတြ ကုိယ္တုိင္က တုိက္တြန္းထားတာကုိး ။ ဆုိရလွ်င္ ကားပုိင္ရွင္ တစ္ဦးအေနၿဖင့္
ပက္ပက္စက္စက္ ေမာင္းသည္ ထားဦး ။ တစ္လ လွ်င္ မုိင္ ၆၀၀၀ ထက္ေတာ့ မပုိနုိင္ပါ ။
မည္သူကမွလည္း အလုပ္ ကိစၥ ၊ေက်ာင္း ကိစၥ၊ အေပ်ာ္ခရီးေလာက္က လဲြလွ်င္ အလကား
အားအားယားယား အေပ်ာ္ ကားေလွ်ာက္ေမာင္းေနတယ္ ဆုိတာလည္း မရွိသေလာက္ပါ ။
ပ်မ္းမွ် ယာဥ္ပုိင္ရွင္ တစ္ဦးသည္ တလ လွ်င္ မုိင္ ၃၀၀၀ ေလာက္သာ ေမာင္းပါသည္ ။
တခ်ိဳ ့လည္း တလလုံးေနလုိ ့မွ မုိင္ ၁၀၀၀ ေတာင္မၿပည့္တာမ်ိဳးလည္း ရွိၾကပါေသးသည္ ။
အဲဒီေတာ့ ထုိသူ မုိင္ ၃၀၀၀ ေမာင္းမွ သူ၏ ဓာတ္ဆီ ကုန္က်မွဳသည္ တလကုိ ၂၀၀ နဲ ့
၃၀၀ ေဒၚလာၾကား သြားသေပါ့ ။ ဒီေနရာမွာေတာ့ မာစီဒီးတုိ ့၊ ဂ်ာဂြာတုိ ့၊
လမ္ေဘာ္ဂီနီ တုိ ့၊BMW ၊ AUDI ၊ မာဆက္ရတီ တုိ ့ဖာရရီး တုိ ့ကုိေတာ့ ထည့္
မစဥ္းစားေစ လုိပါ ။ သူတုိ ့ကုိသြားၿပီး ဟုိက္ဘရစ္ မရွိဘူးလား ဆုိရင္ေတာ့ “ သူမ်ားလုိ
တုိ ့မရုိင္းတယ္…..တုိင္းသိပါရဲ ့“ ဟု ၿပန္ေၿပာမည္ကား အမွန္ ။ သူတုိ ့က သူတုိ ့ကလပ္စ္
တခု သီးသန္ ့ရွိတာကုိး ။ မာစီဒီး စီးမဲ့သူကလည္း ဆီဖုိးေတာ့ ထည့္မတြက္ေတာ့ပါေပ ။

ဟုိက္ဘရစ္ကား ေမာင္းနွင္သူ ဆုိလွ်င္လည္း ဓာတ္ဆီဖုိးက အနည္းဆုံးေတာ့
၁၈၀ ေလာက္ သြားေခ်လိမ့္မည္ ။ ဆုိေတာ့ကာ တစ္လလွ်င္ မုိင္ ၃၀၀၀ ေမာင္းမွ
ဆီဖုိး ၁၀၀ ေလာက္ သက္သာမည္ ။ တစ္နွစ္ ဆုိေတာ့ ၁၂၀၀ ေပါ့ ။ ၅ နွစ္ဆုိလွ်င္
ေတာ့ ၆၀၀၀ သက္သာတာေပါ့ ။ အနုိ ့ကလုိ သုိ ့ကလုိ တြက္ၾကည့္နုိင္ေပသည္ ။

ဒါေပမဲ့ တုိယုိတာတုိ ့၊ ဟြန္ဒါတုိ ့၊ခ်က္ပလက္ တုိ ့မည္သည္ ကုိယ္မေမြးခင္ကတည္းက
ကားထုတ္စား လာတာပဲဟာ ။ လည္လုိက္သမွ် မႊတ္ေနေအာင္ လည္သည္ ။ ရုိးရုိး
စစ္ဗစ္ခ်္ကုိ ေဒၚလာ ၁၂၀၀၀ ေလာက္နွင့္ ၀ယ္လုိ ့ရခ်ိန္မွာ ဟုိက္ဘရစ္ စစ္ဗစ္ခ်္ က
၁၈၀၀၀ ေလာက္ ရွိေနသည္ ။ ဆုိေတာ့ အနွီ ၅ နွစ္ စီမံကိန္း ခရီးစဥ္ ၾကီးသည္
သူတုိ ့အတြက္ ၿမတ္ေပမဲ့ ကုိယ့္အတြက္ေတာ့ မကုိက္ပါ ။ ၿပီးေတာ့ေရာ ။
မကေသးပါ……………. ။ ရုိးရုိး ကားဘက္ထရီသည္ ပ်က္လုိ ့အသစ္လဲမွ တစ္လုံး
၈၀ ၊ ၁၀၀ ေလာက္ ေပးရခ်ိန္တြင္ အနွီ ဟုိက္ဘရစ္ ဘက္ထရီက ၅၀၀၀ ေလာက္
က်ေနသည္ ဟု မွတ္သားရဖူးပါသည္ ။ အဲဒီေတာ့ ၅ နွစ္အတြင္းမွာ ဘက္ထရီ
မပ်က္မွ ကုိယ့္အတြက္ ဒုံရင္း ေလာက္ၿဖစ္မည္ ။ မဟုတ္လွ်င္ ဂြမ္းေပေရာ့ ။
ၿပီးေတာ့ အေမရိကားလုိ ေနရာမွာ ကားေရာင္းေနတာေတြသည္ ရန္ကုန္မွာ
ဂ်ာနယ္ ေရာင္းေနသလုိမ်ိဳး ဒါမ်ိဳးၾကီးေတြ ေပးေနၿပီ ဟု ဆုိရမေလာက္ကုိ ပင္
ၿဖစ္ေနေလေတာ့ရာ အဘယ္သေကာင့္သားသည္ ကားတစ္စီးကုိ ၅ နွစ္ တိတိ
ကုိယ့္ရည္းစား ကုိယ္ယုယသလုိ ၿဖစ္ေနမွာတုန္း ။ လခေကာင္းေကာင္းရလာလွ်င္
ကားလဲမည္ ဟူေသာ ဆရာသမားမ်ားက ဒုနဲ ့ေဒးပါေပ ။

ထုိ ့ေၾကာင့္ ကြန္ဇူမာ အေနၿဖင့္ေတာ့ မကုိက္လွပါ ။ အဲ… ဓာတ္ဆီ ၁ဂါလံ ၁၀.၅၀
ေလာက္ ဆုိရင္ေတာ့ တန္တယ္ေခၚမွာေပါ့ ။ အဲသလုိ တကယ္ ၁၀.၅၀ ၿဖစ္ရင္လဲ
အုိဘားမား ေခါင္းနဲ ့ဆင္းရတာ ၾကာေပါ့ ခင္ဗ်ာ ။

တကယ္ေတာ့ ေမာ္ေတာ္ကားသည္ ဓာတ္ဆီၿဖင့္သာ ေမာင္းရတာ အေကာင္းဆုံး
ၿဖစ္ပါသည္ ။ နင္းရင္လဲ နင္းသလုိ ပါလာမွ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ၾကဳိက္ပါသည္။
အဲသလုိ မဟုတ္ပဲ ဆီကုန္မွာစုိး၍ ဆီခ်ဳပ္ထားလွ်င္ ေမာင္းမေကာင္းပါ ။
ဆီအကုန္ သိပ္သက္သာ ခ်င္ရင္ေတာ့ မန္ႏူရယ္လ္ ဂီယာ ေမာင္းၿပီး အလကားေန
ဖရီးရုိက္ေနတာကမွ သက္သာပါဦးမည္ ။ သုိ ့ေသာ္ ဟုိက္ေ၀း မုိင္ ၁၀၀ ၊ ၂၀၀
ခရီး ၌ ေမာင္းရသူေတာ့ သိပ္မသက္သာလွပါ ။ အေမရိကားမွာ ဒီဇယ္ကားမ်ားလည္း
သိပ္မကုိက္လွပါ ။ ဒီဇယ္ေစ်းက သက္သာေသာ္လည္း ဓာတ္ဆီဆုိင္တုိင္း ၌ ဒီဇယ္ပန္ ့
မရွိေသာေၾကာင့္ပါေပ ။ ထုိ ့ေၾကာင့္ ရုိးရုိး ဓာတ္ဆီသာ အေကာင္းဆုံး ၿဖစ္ပါသည္ ။

ကြ်န္ေတာ္၏ တစ္ဦးတည္း အၿမင္ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကြဲလဲြမွဳ ၊ ကြာဟမွဳမ်ား ရွိနုိင္ပါသည္ ။
သုိ ့ေသာ္လည္း ေမာ္ေတာ္ကားၾကိဳက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ၊ မၾကာမီ ကား၀ယ္မည္ မွန္းထား
သည့္ ဆရာသမားမ်ား အတြက္ ၾကိဳစဥ္းစားလုိ ့ရေအာင္ ၊ ၿပီးေတာ့ ၿမန္မာၿပည္မွ
ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ ဗဟုသုတ တခု အၿဖစ္ရေအာင္ ၾကိဳးစားၿပီး သိသမွ်ကုိ
ေရးခ်ၿခင္းသာ ၿဖစ္ပါသည္ ။

ေလးစားလ်က္
ကုိသူၾကီး

6 comments:

nyimuyar said...

ဒီဇယ္က ပိုဆြဲတယ္ ဆိို ဆရာသမား၊ ကိုသူၾကီး ေျပာတာနဲ့ပဲ ေနာင္အခါ ကား၀ယ္တဲ့အခါ ဓါတ္ဆီ ကားပဲ၀ယ္ေတာ့မယ္ဗ်ာ
ဟြန္ဒါ ေအာ္ဒက္ဆီ ေလးမ်ား ေကာင္းသလားလို ့၊ တိုယိုတာ ထဲက အာေအဗီ၄ (၂၀၁၀ ေမာ္ဒယ္) ေလးလည္း မိုက္တယ္

Ko Thagyee said...

ဒီဇယ္က ပုိဆဲြေပမဲ့ ေနာ္ဇယ္ တို ့၊ ပန္ ့တုိ ့က
အခန္ ့မသင့္ရင္ ဒုကၡ ေပးတတ္ပါတယ္ဗ်ာ ။
အဲယားကြန္းကေတာ့ သိပ္ေအးတယ္ ။
ဟြန္ဒါ ေအာ္ဒက္ဆီကေတာ့ မိသားစု ကားေပါ့ဗ်ာ ။
ရက္ဗ္ ၄ ကေတာ့ SUV ေလးေပါ့ ။ ကားတုိင္းလုိလုိ
သူ ့ဟာနဲ ့သူ ေတာ့ ေကာင္းၾကပါတယ္ ။

Anonymous said...

you making me crazy. i am very crazy to drive car but how can i afford in sg. you can buy Honda civic with $12000? here in sg about S$80000 u know? i just want to come us just bcos want to drive car. but low background...HUUUUU...

Anonymous said...

Hybrid Car ဆိုတာ ဒီဇယ္၊ ဓါတ္ဆီသက္သက္ ကိုသက္သာေအာင္လုပ္ထားတာတင္မကဘူးဗ်၊ က်န္တဲ႕ Electronic Power, Bio Diesel, Fuel cell စတဲ႕ နည္းပညာတစ္မ်ိဳးနဲ႕ တြဲသုံးတာပါ ...ဒါေၾကာင္႔လဲ HEV(Hybrid Electrical Vehicle) ေတြမွာ ဘက္ထရီေစ်းၾကီးတာ သူကကားေမာင္းဖို႕ အတြက္ပါ၀ါပါေပးရေတာေလ...ရုိးရုိးကားေတြက ဘက္ထရီကို Engine Starter အေနနဲ႕ပဲသုံးတာ ..

ck said...

so far the hybrids are big scams in my opinium.

ဦးဇင္း said...

သူႀကီးဆီကို ဘုန္းႀကီး၀င္လည္ပါတယ္။ ကားအေၾကာင္းမသိေတာ့ ဘာမွန္းေတာ့မ မသိပါဘူး။ ကားနဲ႔ ဆက္စပ္သူမ်ားအတြက္ေတာ့ ဗဟုသုတ ရမွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖတ္လို႔ေတာ့ အေကာင္းသား။ ဦးဇင္းေက်ာင္းလဲ လာလည္ပါအုံး။